Özel Eğitim Tezli Yüksek Lisans Tezleri
Yıl | Yazar | Danışman | Tez Başlığı | Fotoğraf Galerisi |
2019 | Büşra YILMAZ YENİOĞLU | Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL | Zihin Yetersizliği Olan Çocukların Dayı Hissini Geliştirmede Doğrudan Öğretim Yöntemine Dayalı Etkinlik Paketinin Etkililiği | Tıklayınız |
2019 | Hasan KÖSE | Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL | Animasyonlarla Hazırlanan Video İpuçlarının Bir Arada Sunulmasının Bir İş Becerisi Öğretimindeki Etkililiği: Araba Yıkama Örneği | |
2019 | Havva PAMUK | Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL | Özel Gereksinimi Olan Çocuğa Sahip Anne-Babaların Aile Katılımları ve Aile Katılımlarını Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi | |
2019 | Muhammed Mustafa ÖZAYDIN | Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL | SQ4R Tekniğinin Hafif Düzeyde Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Düzeylerine Etkileri | |
2020 | Gamze İNCİ | Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL | Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrencilere Genel Eğitim Okullarında Sunulan Eğitim Hizmetlerine İlişkin Öğretmenlerin Deneyimlerine Derinlemesine Bakış | |
2020 | Kübra SAYAR | Prof. Dr. Nevin GÜNER | Genel Eğitim Ortamlarında Özel Gereksinimi Olan Öğrencilerin Dersle İlgilenme Davranışı Üzerinde Kendini İzleme Stratejisinin Etkililiği | Tıklayınız |
2020 | Samed YENİOĞLU | Prof. Dr. Nevin GÜNER | Kaynaştırma Öğrencilerine Fen Konularının Öğretiminde Tablet Bilgisayar Aracılığıyla Sunulan Fen Deneylerinin Etkililiği | Tıklayınız |
2021 | Aslı KANADLI | Prof. Dr. Nevin GÜNER | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Cinsel İstismar ve Cinsel Eğitim: Öğretmen Görüşleri | |
2021 | Asuman SAĞLAM AK | Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL | Özel Gereksinimli Küçük Çocuklara Okulöncesi Geçiş Becerilerinin Kazandırılması: Tek-Denekli Araştırmalarda Betimsel ve Meta Analiz | |
2021 | Ayşenur ÇAYIR | Prof. Dr. Nevin GÜNER | Hafif Düzeyde Zihin Yetersizliği Tanılı Çocuğa Sahip Ailelerin Eğitsel Değerlendirme ve Tanılama Sürecine İlişkin Görüşleri | |
2021 | Murat Hikmet AÇIKGÖZ | Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL | Aile Eğitimi ve Performans Geri Bildirimlerinin Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuğa Sahip Bir Annenin Akıcı Okuma Stratejilerini Kullanma Düzeyine Etkileri | |
2021 | Sultan KAYA | Prof. Dr. Nevin GÜNER | Genel Eğitim Sınıflarında Öğrenim Gören Özel Gereksinimli Öğrencilere Matematik Becerileri Öğretiminde Somut-Yan Somut-Soyut Öğretim Stratejisinin Etkililiği | |
2022 | Abdulkadir KOCAOĞLU | Prof. Dr. Nevin GÜNER | Barınma Merkezi İlkokulunda Eğitim Gören Özel Gereksinimli Bireylerin Tanılama Süreci: Sınıf Öğretmeni ve RAM Personeli Görüşleri | Tıklayınız |
2022 | Gökhan BAYKAL | Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL | Özel Eğitim Ortamlarında Görev Yapan Öğretmen ve İdarecilerin Denetim ve Rehberlik Süreci Hakkında Görüşleri | |
2022 | Sevil IBRAHYMOVA | Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL | Özel Eğitim Öğretmen Adaylarına Yönelik İşlevsel İletişim Öğretimi Başarı Testi Geliştirilmesi | |
2022 | Yavuz UĞUR | Dr. Öğr. Üyesi Meral MELEKOĞLU | Yükseköğretim Kurumlarının Engelli Öğrenci Birimlerinin Web Sayfalarının İncelenmesi | |
2022 | Hicran DENİZLİ GÜLBOY | Doç. Dr. Derya GENÇ-TOSUN | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilere Fen Konularının Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamasının Etkililiği | |
2023 | Ali KURT | Dr. Öğr. Üyesi Meral MELEKOĞLU | Okul Öncesi Genel Eğitim Sınıfına Devam Eden Görmeyen Çocuğa Geometrik Şekillerin Öğretim Sürecinin İncelenmesi: Bir Durum Çalışması | |
2023 | Aslıhan ARSLAN | Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL | Özel Eğitim Öğretmenlerinin Özel Gereksinimli Bireylerin Eğitiminde Aile Katılımı Hakkında Görüş ve Önerileri | |
2023 | Ayşe KAYA | Dr. Öğr. Üyesi Meral MELEKOĞLU | Zihin Yetersizliği Olan Çocuğun Oyun Becerilerinin Geliştirilmesinde Doğal Öğretim Temelli Aile Eğitim Programının (DOTAP) İncelenmesi: Vaka Çalışması | |
2023 | Burak ÇARŞANBALI | Dr. Öğr. Üyesi Meral MELEKOĞLU | Özel Öğrenme Güçlüğü Olan İlkokul Öğrencilerinin Öz Düzenleme Becerilerinin İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması | |
2023 | Hüseyin TEKE | Dr. Öğr. Üyesi Meral MELEKOĞLU | Ergenlik Döneminde Zihin Yetersizliği Olan Çocukların Ailelerine Yönelik Aile Cinsellik Eğitim Programının (MT-ACEP) Etkililiği | |
2023 | Emine GÜREL BOYUN | Doç. Dr. Derya GENÇ-TOSUN | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Sohbet Etme Becerilerini Geliştirmede Replikli Öğretimin Etkisi | |
2023 | Kübra ŞEN | Doç. Dr. Derya GENÇ-TOSUN | Özel Eğitim Öğretmenlerinin Alternatif ve Destekleyici İletişim Sistemlerine İlişkin Görüşleri | |
2023 | Maide KOLAY | Dr. Öğr. Üyesi Mine SÖNMEZ KARTAL | Özel Eğitim Öğretmenlerinin Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Öğrencilere Sunulan Eğitim Hizmetlerine İlişkin Görüşleri | |
2023 | OSMAN YAŞAR | Doç. Dr. Derya GENÇ-TOSUN | Özel Eğitim Öğretmenlerinin Alternatif ve Destekleyici İletişim Sistemlerine İlişkin Bilgi, Deneyim ve Tercihlerinin İncelenmesi | Tıklayınız |
2023 | SEHER KOCA | Doç. Dr. Derya GENÇ-TOSUN | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Başkalarının Duygularını Tahmin Etme Becerisinin Öğretiminde Animasyonlarla Sunulan Sistematik Öğretimin Etkisi | |
2024 | Sibel GÜMÜŞ | Prof. Dr. Nevin GÜNER | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Ebeveynlerinin Çocuklarına Sunulan Kanıta Dayalı Olan ve Olmayan Uygulamalara İlişkin Deneyimlerinin İncelenmesi | Tıklayınız |
Özel Eğitim Doktora Tezleri
Yıl | Yazar | Danışman | Tez Başlığı | Fotoğraf Galerisi |
2022 | Özge ÇULHAOĞLU | Prof. Dr. Nevin GÜNER | PQ4R Stratejisi Öğretim Paketinin Hafif Düzey Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi | Tıklayınız |
2023 | Hasan KÖSE | Prof. Dr. Nevin GÜNER | OSB Olan Çocuklara İşitsel-Görsel Koşullu Ayırt Etme Öğretiminde Resimli Kartlar İle Artırılmış Gerçeklik Kullanımının Karşılaştırılması | Tıklayınız |
2023 | Yeliz YEKTA | Prof. Dr. Nevin GÜNER | Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Annelere Çevrim İçi Bug in Ear (BIE) Teknolojisi ile Sunulan Koçluğun Çocukların Ev İçi Becerilerini Kazanmasına Etkisi | Tıklayınız |
2024 | Gökhan İNCE | Prof. Dr. Nevin GÜNER | Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar için Uzaktan Süpervizyonla Koç Yetiştirme Öğretim Paketinin Koç, Öğretmen ve Çocuk Çıktıları Üzerindeki Etkisi | Tıklayınız |